Hľadáte nové bývanie? Aké máte skúsenosti s realitkami vy?

12.07.2021

Stať sa dobrým realitným poradcom asi nie je najľahšia voľba povolania. Keď chce byť realitný poradca "kvalitný", musí zrejme rátať s prácou 24/7 s nepretržitými povinnosťami, stresom a zodpovednosťou. Nové bývanie predsa nie je záležitosť za 10 EUR. Ja si predstavujem dobrého realiťáka takého, ktorý je kompetentný, poctivý a spoľahlivý, a takého, ktorý hľadá najlepšie riešenia pre obe strany. Bola som už v situácii, kedy som nové bývanie kupovala aj predávala. Nebola to jednoduchá cesta a dobrý maklér by mi to o dosť uľahčil.  

Keď hľadáte nové bývanie a rozhodli ste sa spolupracovať s realitkou, majte na pozore niekoľko vecí, ktoré by vás mohli naviesť na správneho makléra

Sú tri základné chyby, ktoré som si všimla, čo makléri robia pri svojej práci hľadania bývania

1. Lož

Ak ste niekedy kupovali nové bývanie, určite ste sa stretli s inzerátmi, ktoré boli odprezentované ukážkovo, no keď ste sa išli reálne pozrieť, vyzerali úplne inak. Pre mňa bolo veľmi dôležité môcť dôverovať maklérovi, že to, čo mi hovorí, je skutočne tak. Mal by mať všetky informácie a fakty o nehnuteľnosti pripravené, vrátane pôdorysu, ceny a súvisiacich poplatkoch. Mal by tiež vedieť poskytnúť pozitíva bývania, ale aj upozorniť na negatíva.

2. Lenivosť/neaktívnosť

V žiadnej práci by nemali byť zamestnanci, ktorí svoju prácu nemajú radi a dávajú to najavo pred zákazníkmi. Platí to aj pre makléra, ktorý hľadá nové bývanie pre kupujúcich. Rovnako nepríjemné je, keď sa maklér nechá ľahko odradiť. Príklad: klient sa nevie rozhodnúť, alebo má nejaké pochybnosti o nehnuteľnosti, ktorú by chcel kúpiť. A namiesto toho, aby mu maklér pomohol pri rozhodovaní tým, že upriami jeho pozornosť na pozitíva alebo výhody daného bývania, sa jednoducho danej nehnuteľnosti zbaví, vzdá. Ak vám nevie totiž poradiť odborník s praxou v danom odbore, kto by mal vedieť? Kupujúci tiež často očakáva, že ak chce investovať nemalé množstvo peňazí do nového bývania, tak mu budú nové nehnuteľnosti a maklér k dispozícii takmer kedykoľvek. Maklér, ktorý si stanoví pracovnú dobu, má menšiu pravdepodobnosť úspechu.  

3. Nedostupnosť

V každom biznise pri poskytovaní služieb zákazníkom, je dostupnosť a komunikácia veľmi dôležitá. Maklér, ktorý predáva nové bývanie a nie je dostupný telefonicky alebo online, stráca dôveru potenciálnych klientov. Nikto nemá čas vyvolávať a neustále domáhať sa pozornosti toho druhého. Ak to nejde tu, pôjdem inam. Ak maklér nie je s kupujúcim v kontakte každý deň, rýchlo stratí jeho záujem. Byť k dispozícii, spoľahlivý a zodpovedný počas celého procesu je v takomto zamestnaní priam nutné.  

© 2021 Ela. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky